1 mars.

Datum:2013-03-01 / Tid:18:12:06 / Kategori:Häst & ryttar utrustning

Nu var det så länge sedan som vi snoffsade till oss med en fin outfit så idag fick det bli dags. Dessutom fick jag prova Jorunns sprillans nya sadel, en Knights Iris. Gud jag ville inte lämna tillbaka den, haha, såå underbar! Dressyrsadlar har en förmåga att trycka bak skänklarna och höfterna föör mycket, men i den här fick man bra precis lagom stöd för hela skänkeln och sisten var superskön. Detta är en 17,5" och det skulle nog räcka med 17" åt mig men det kan vara skönt med lite plats, den kändes inte för stor.
Är ju himla sugen på en ny sadel, den jag har är så sjukt ful (sliten syntet som dessutom är revig efter vi gick omkull) och inte alls bekväm inser jag nu efter att ha testat Jorunns. Det skulle vara en dröm att ha en sån här Knights Iris, får hålla koll om det kommer ut nån begagnad, ny har jag inte råd med (20.000kr).
Provsatt även en Kentaur Penelopa när vi var i Grums, också underbart skön. Hur den ligger på Solero vet jag ju inte men läser man på internet verkar den passa bättre på hästar med ganska rak rygg och höre manke. Solero är lite svängd med liten manke. Ja, får hålla utkik helt enkelt så får vi se :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback