Ridhjälm.

Datum:2013-02-18 / Tid:20:13:00 / Kategori:Häst & ryttar utrustning
Något jag skulle behöva inför varma och svettiga sommardagar är en ridhjälm med ventilation. Den jag har är alldeles för trång och hjälmen som jag vanligtvis använder finns det ingen ventilation alls i - svettas ihjäl! Den är jättefin och funkar utmärkt nu när det inte är varmt, men på sommaren är det rena döden för huvudet.
Jag är inte ute efter någon dyr värsting märkes hjälm utan har kikat på några på Hööks. Det tror jag duger utmärkt dessutom kommer jag ju fortfarande använda mina sammetshjälm mestadels ändå.
Här är två jag tittat på, utseendemässigt gillar jag nog den understa mest, av bilderna att dömma. Men jag ska titta på dom i butik och givetvis prova. Dom kostar 679kr för Coolmax (översta) och 799kr för Transformer Lami-Cell (understa).
 
 Är det någon som har tips på andra billiga lättviktshjälmar med ventilation?

Kommentarer
Linn

Nu ville du ju inte ha någon värsting hjälm, men måste bara tipsa om back on track hjälmen, jag ÄLSKAR min!! Den finns också på hööks men prisklassen är kanske lite över de andra två.. ;)

Svar: Jaa, liiite för dyr mot vad jag tänkt ;) Har redan en hjälm (utan i ventilation) i typ samma prisklass som Back on Tracks och riktigt så fancy kan jag inte vara med två dyra hjälmar just nu.
jolinedanielsson.blogg.se

2013-02-18 / 21:14:04
http://nattstad.se/linnhannahmariaa
Linn - www.linnlilja.se

Jag har en ventilationshjälm från EuroLite, de är prisvärda med skön passform. Har provat Hööks men de sitter.. tja, skitdåligt rent ut sagt! Jag fyndade min på hastbiten.se!

Svar: Tack för tipset! Det ska jag kolla upp :)
jolinedanielsson.blogg.se

2013-02-19 / 20:19:10
http://wordpress.linnlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback