Underbara dag.

Datum:2013-04-01 / Tid:17:02:25 / Kategori:Hästsnack & bilder
Ännu en härlig dag med strålande sol och klarblå himmel, det är varmt så jag fick vara utan jacka i stallet. Härlig känsla när man kan rida i endast tjocktröja, mmh! :)
Idag hade jag sällskap av Annika i stallet, lika roligt som alltid. Är det inte härligt att man kan ha kompisar i olika åldrar, jag menar, Annika skulle kunna vara min mamma. Men hästintresset har knutit oss samman och hon är en av dom personer som jag kan prata med om allt, jag litar på henne och jag vet att hon finns där för mig. Glädje som sorg. Härlig människa! :) ♥
Först var vi iallafall nere på ridbanan, Annika red först. Solero såg så otroligt fin ut, stadig och bärande, rumpan och ryggen kom med och ja, han var bara så fin att se på! Så himla kul!
När Annika kände sig nöjd satt jg upp för att jobba med galoppen. Idag var en sån dag då jag inte var något rädd alls, härligt! Men jag blir lite knäpp på mig själv, varför kan jag inte alltid känna så? Jaja.
Solero var lika fin att rida som han såg ut. Helt otroligt vilken skillnad det är på honom nu mot när jag köpte honom! Vid första galoppfattningen blev han så glad så han orkade inte galoppera, han bara studsade fram, haha. Men resterande fattningar satt som en smäck och han rullade på i en kort samlad galopp. Suuuperfin!! Han kändes så lätt och ja, jag vet inte hur jag ska beskriva. Det var underbart att rida honom, jag kunde ha galopperat i evigheter kändes det som. Det känns så jäkla kul och peppande när allt slit ger resultat, är supertaggad på kommande träningar nu. Vi kan bara bli bättre!
 
För övrigt så fyller skrutthästen 12 år idag ♥ Dagen till ära fick han ha ett nytt pannband som jag knåpade ihop igår.
Efter ridningen på banan tog vi en timmes tur i skogen med sällskap av Moa och Mr. P. Mys!
 
 
 
 

Kommentarer
Annika

Söta gulliga du vad fint du har skrivit!
Jag blir alldeles rörd!
Tack det samma!!! Verkligen tack det samma!
Kramis <3
Annika

2013-04-03 / 19:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback