Måndagens ridlektion.

Datum:2012-01-25 / Tid:19:24:24 / Kategori:Hästsnack & bilder
Till helgen får jag förhoppningsvis min nya design, längtar verkligen! Bloggen är inte alls kul just nu. Aja.

Ridlektionen i måndags gick superbra (igen!) Nästan så jag väntar på ett riktigt bakslag, för så här bra kan det ju inte gå för oss hela tiden? Han kändes lite ofokuserad för dom var ute på granngården och grejade med nåt som pockade på hans uppmärksamhet men jag tycker som sagt att det gick superbra ändå. En övning som vi bl.a gjorde var att rida utan tyglar - helt och hållet. I både skritt och trav. Snett igenom o.sv. Detta var en skitbra övning för att jag skulle kunna trycka på och låta honom länga ordentligt utan att jag bromsade något och samla upp hans energi i kroppen - bättre påskjut med bakdelen. Det var riktigt roligt för det gick såå bra!

Igår, idag och imorgon är jag hästlös då det är min medryttares dagar (förutom idag egentligen men hon ville rida extra). Men på fredag tänkte jag rida igenom övningarna från i måndags och se om vi klarar det utan Jorunns hjälp
På lördag ska jag till Karlstad med Robin och förbruka mina presentkort jag fick i julas på Hööks och Ikea. Måste köpa några nya schabrak för som jag skrivit tidigare har jag bara ett som passar nu när jag bytt sadel. Slinker säkert med något annat kul också om jag känner mig rätt, hehe. Den nya Hööks katalogen ska komma i slutet av den här veckan så jag hoppas den gör det så jag kan kolla igenom den och planera mina köp lite.


 

(Måste verkligen försöka fota lite nya bilder, inte minst ridbilder! Det här går ju inte, samma gamla bilder hela tiden, men dom är ju fina )

 

Foto: Caroline Dahlén


Kommentarer
Elin Parment

Hej! Tack så mycket för den fina komplimangen! Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll och välkommen åter till D.Y.T (uppdaterar varje dag!) XX

2012-01-25 / 22:36:02
http://doyathang.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback