Dagens ridpass.

Datum:2012-02-11 / Tid:18:42:50 / Kategori:Hästsnack & bilder
Oj oj, här har jag inte uppdaterat på över en vecka. Men till mitt försvar så kan jag ju säga att jag faktiskt inte haft tid. Och inte lust heller för den delen. Men för att gottgöra er så kan jag bjuda på rykade färska bilder från ridningen idag. Äntligen lite nya bilder Får låna min systers digitalkamera ett tag så att jag ska kunna ta lite mer bilder, känner att jag är trött på att släpa med systemkameran så därför har jag inte tagit några nya bilder på väldigt länge. Men nu blir det ändring på det.

 

Underlaget på ridbanan är just nu perfekt, man kan äntligen göra lite galopparbete.

Idag jobbade jag med att länga galoppen ordentligt på långsidorna, riktigt ordentligt. Sen på kortsidorna kortade jag den så mycket det gick. Detta resulterade i en mycket pigg häst, och det tackar vi ju inte nej till

 

 

 

Jobbade även med böjningar för att få honom mjuk. Varierade mellan kort och ganska hög - lång och låg. I skritt och trav.

 

 

 

Sen fick Annika för sig att jag skulle hoppa lite när underlaget ändå är så bra, så hon ställde upp ett litet hinder. Fast nej, hinder kan man väl inte ens kalla det, snarare "skutt", haha. Några hoppare är vi inte, varken jag eller Solero, det vet vi redan. Men det var skoj att göra något som inte händer dagligen, lite variation i vardagen.

 

 

 

Vi avslutar inlägget med en bild på mig och mina killar, en glad Charlie och en trött Solero

 


Kommentarer
Saga

Kul med bilder :D /Sagis

2012-02-14 / 08:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback