Snygga boots!

Datum:2013-03-14 / Tid:14:41:59 / Kategori:Häst & ryttar utrustning
Bild lånad från butikquse.se

Boots är ett måste (iallafall för mig) nu så här i broddtider och att hitta några snygga är inte det lättaste. Oftast använder jag ett par svarta gummiboots då dom är enkla att hålla rena, sitter bra och skyddar bra. Men snygga är dom ju då verkligen inte och ibland vill man ju vara lite extra fin, på träningar te.x. Och då är det ju tråkigt med dom fula gummibootsen som drar ner allting. Alternativt har jag röda boots i slitstarkt nylon, men dom passar ju nästan inte till någonting p.ga färgen.
Igår hittade jag iallafall dom här suuuperfina bootsen från BR i konstläder med en kant i fårskinn, dom bara måste jag ha! Nu är ju förvisso broddtiden snart över (förhoppningvis) men då har jag ju fina till nästa år och nästa och nästa... :) Perfekt! Dock fanns dom bara inne i strl L nu vilket blir för stort åt min lilla kille, men jag pratade med henne på butikquse.se och hon skulle ta hem ett par i rätt storlek åt mig :) Tänk vad fint det skulle vara tillsammans med dom här benskyden också, mmmm...
 
För mig är det här med fin och snygg utrustning ett intresse utöver själva ridningen. Man behöver inte fina saker för att rida, det vet jag, men för mig blir det så mycket roligare. Jag får ofta höra att jag har så mycket saker, att det är onödigt och bla bla, men det är mitt val och mina pengar, så det behöver inte folk bry sig om :) Vill jag köpa massa onödiga (?) saker till min häst så gör jag det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback