Dressyr.

Datum:2013-05-12 / Tid:19:18:00 / Kategori:Hästsnack & bilder
Idag var Annika med till stallet igen :) Jag har ridit ut ganska mycket nu den senaste tiden så idag kände jag att det var dags för lite jobb på banan. Först red Annika en stund och sedan satt jag upp. Han var så fin att rida idag, otroligt roligt! Jobbade med galoppfattningar från skritt vilket herrn tyckte var väldigt jobbigt men han klarade det galant. Jag måste bli bättre på att sitta kvar på rumpan, får lägga vikter i byxorna eller nåt för det är fasen inte lätt att sitta kvar när man är så lätt :p Jag lättar gärna ur sadeln och följer med fram i galoppfattningarna och det är då han rinner iväg i traven istället för att fatta galopp. Men jag lyckades sitta kvar ganska bra idag så vi fick fina fattningar :)
Imorgon blir det nog ytterligare lite jobb på banan, tisdag rider min medryttare ut, onsdag vila, torsdag rider min medryttare ut och sen till helgen får vi se vad vi hittar på för skoj :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback