Körning.

Datum:2013-02-03 / Tid:14:32:06 / Kategori:Hästsnack & bilder
Något som nog inte många vet om är att Solero är inkörd. Dock är han inte körd på väldigt många år och jag själv har heller inte kört något på flera år, så vi är båda ringrostiga. Dessutom har jag inte kört just honom utan bara små ponnys, principen är väl samma sak, men ändå.
Körningen är något jag velat ta upp väldigt länge och även Robin vill lära sig. Han började lite smått men sen kom jobb och massa annat i vägen och det blev lagt åt sidan igen. Just körning och tömmkörning är ett väldigt bra och roligt komplement till ridningen och det är något som jag och Robin kan göra gemensamt, tänk vad mysigt att åka ut på en tur vi två tillsammans med hundarna! :) Visst, dom brukar vara med ut och gå ibland när jag rider men det är ju inte alls samma sak.
Jag har iallafall börjar kika runt lite på selar och vagnar för att se vad som finns, vad det ligger i för prisklasser m.m. Ska jag ändå ha något vill jag ha ordentliga, fina grejer, ingen hemmabyggd vagn med en sele av dålig kvalité som gör mer skada än nytta. Jag har hittat ett körpaket med en tvåsitsig rockard + sele som verkar bra och jag ska fråga lite om råd hos såna jag känner som har mer kunskap än mig i detta. Men i mina ögon så verkar detta bra. Man kan även byta ut hjulen mot medar och vips så har man en släde - hur kul?! :D
Med rockarden och selen, sen lite andra tillbehör såsom överdrag, matta, stänkskärmar och medar kostar detta 10943kr, bra pris tycker jag! :)
Men eftersom vi planerat att köpa en transport nu i vår får vi se hur vi gör. En sak i taget men det är alltid roligt att sitta och titta på grejer, eller hur? :)
 

Solero 5 år med förra ägaren Karin i vagnen :)



Den här fina rockarden är det jag menar! :)
 
Brukar ni köra/tömmköra era hästar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback