Effektiv dag.

Datum:2013-02-17 / Tid:17:47:29 / Kategori:Vardag
Idag har jag (och min kära sambo) hunnit med en hel del. Började dagen med sovmorgon (igen, mycket skönt) och lite slött tv-tittande. Kl 13 åkte vi på kurs med båda hundarna, höll på i en timme. När den var slut åkte vi hem till syster och hämtade ett par byxor, sen direkt till stallet. Gjorde alla sysslorna, longerade Herr Sprätt som även idag var pigg och busig. Bjöd på några brallar och korta galopprace men han lugnade snabbt ner sig, det gör han alltid. Han är aldrig dum min lilla kille, bara lite överglad ibland :)
När vi var färdiga i stallet åkte vi till Ica och handlade, hem och gjorde lasagne som vi nyss ätit. Mellan varven har jag också hunnit tvätta ett par maskiner och innan kvällen är slut ska jag dammsuga, plugga matte, kolla Ponnyakuten och duscha. Sen vill väl vovvarna ha kvällspromenaden också. Så ja, vi har fullt upp, som vanligt :) Men det är vi själva som har valt att vi vill ha det så här, och vi gilar det. Även om man ibland kan känna att nej fa-an, idag orkar jag inte. Men man gör det ändå. Vi får ofta frågorna "Hur orkar ni?" "Hur hinner ni?" Och svaret är planering. I stort sett alla våra dagar är planerade, dom är tvugna och vara det för annars skulle det aldrig gå ihop. Jag kan nästan aldrig haka på något impulsivt, te.x om en kompis frågar "Vill du ses?". Det ska helst planeras någon dag i förväg så jag vet hur jag ska lägga upp min dag för att hinna med alla djur o.sv. Därför måste jag väldigt ofta säga nej, och många gånger orkar jag inte heller. Tråkigt? Ja, kan tyckas. Men det är såhär jag valt att ha mitt liv och jag älskar det, det är väl huvudsaken :) Allra helst skulle jag vilja ha både en häst och en hund till, men det får vänta några år tills man har en egen liten gård med stall och mark som hundarna kan härja fritt på :) Och sen kanske man inom några år vill ha barn, det måste man ju ha i åtanke också, då räcker det med dom djurtussarna vi redan har.
 
 
En till Berner vill jag ha någongång! :) Här är Oscar runt 10 veckor - i somras.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback