Att våga tävla?!

Datum:2013-02-12 / Tid:19:59:57 / Kategori:Hästsnack & bilder
Bästa inlägget på länge är definitivt det HÄR, skrivet av Johanna Grant. "Gå in på banan för din egna skull, för att ha roligt och för att kunna jämföra din utveckling med dig själv. Inte för att jämföra dig med alla andra eller sätta orimliga krav på dig själv."

Åh vad jag önskar att jag kunde tänka så! Jag vill ju så himla gärna prova att tävla, varken jag eller Solero har någonsin tävlat, knappt varit och tittat på några. Som vanligt så är det mitt kassa självförtroende som sätter stopp. Jag menar, hur farligt kan det vara egentligen? Men tanken på att rida in på banan - helt ensam - med allas ögon riktade på just en själv, skrämmer skiten ur mig. Jag hatar att bli granskad, kritiserad och dömd. Tycker det är sjukt jobbigt t.om på träningar när det är lite folk som står och tittar eller man ska rida för en ny tränare. Men bara man kommer igång med träningen så är det det roligaste som finns och det är säkert lika när man tävlar! Men tänk om man glömmer vägen och rider fel? Skulle skämmas ihjäl..
Nu när jag och Solero faktiskt har börjat utveklas en del så blir jag ännu mer sugen på att testa just för att kunna som Johanna skriver jämföra sin egen utveckling med sig själv och ens häst. Sen är det allt runt om kring också. Det ska vara gröntkort, licenser åt höger och vänster och jag känner mig helt lost! Kan ingenting om sånt. Skulle vilja ha en personlig coach isåfall som kan säga att nu gör du si och nu gör du så :p
Ja, vi får väl se om vi någosin kommer komma ut på tävlingsbanorna. Hoppas kan man ju alltid :)
 

Kommentarer
Madeleine

Jag kan väl bli din tävling coach ;D Hihi. Nej men det hon skriver är ju helt rätt :) Som sagt tror du skulle tycka det va kul bara du prova :) Jag trodde jag skulle smälta ihop första gången jag var ute :P Och jag är alltid rädd att bli "dömd" av "experter" men det liksom svalnar av :)

2013-02-12 / 20:04:14
http://teamdalbraten.weride.se
Madde

Haha du törs allt :D jag kan komma och kika på er så ska jag fe dig en för bedömning ;) hihi :P

2013-02-12 / 21:15:03
http://teamdalbraten.weride.se
Madde

Haha nej jag ska inte skrämma dig :P hehe tycker lite synd om dig nu :P

2013-02-12 / 21:22:30
Madde

Det är väldigt nyttigt med lite olika tränare tycker jag iaf . Sen måste man själv vilja . Då hittar man oftast modet om man verkligen vill något :) kämpa på :)

2013-02-12 / 21:30:46
Madde

Åh va roligt att höra :,D passat ju bra när jag går som lärling vid hurk också :) bara du hojtar till:)

2013-02-12 / 21:49:33
Madde

Ja hittils stall tjänst :) men ska varva med art vara med och gp brevid på lektionerna :) en liten spark i rumpan mot vidare framtida mål :)

2013-02-12 / 21:59:14
Saga

Klart du ska testa, Joline!! Och som du skrev, man ska ju bara jämföra sig med sig själv :-)
Jag ska testa på en agilitytävling när Belle är stor nog *inspiration på att en annan tjej som känner som du, faktiskt ska försöka!* ;-)

Kram :-D

Svar: Ja, vi får väl se hur det blir med den saken... Men lycka till till er tuffingar iaf! ;) Kram
jolinedanielsson.blogg.se

2013-02-13 / 08:47:34
Madde Wahlkvist

Va läskigt, jag tänkte jag skulle skriva en komentar och så när jag kommer in här är står det redan Madde överallt och att Saga ska ut och tävla med "Belle", och det kallas ju min hund också! haha skumt..
Det är SKITKUL att tävla Joline och jag tycker absolut att du ska prova :D NU är det väldigt länge sen jag tävlade för första gången men jag skulle kunna tänka mig att man var lite nervös! Men det går över, jag lovar. Man har ett fokus på det man själv ska göra att man inte tänker på att någon kollar. I alla fall är det så för mig. Och sen så kan man tänka såhär, Varför står dom där och glor egentligen? Jo för att de själva inte kan eller våga tävla. Ochdå är inte deras åkikter viktiga heller! Att tävla gör man bara för sin egen skull. Det är också ett jättekul sätt att se hur man utvecklas tillsammans med hästen. Man kan sina bedömningsprotokoll efter tävling (iaf inom western) och så kan man jämföra dem med de från tidigare tävlingar osv, jättekul! Sen tcker jag att ett bra tips är att börja med en träningstävling, och sen bara gå ut där med noll krav på sig själv. Det är så mycket annant runtomkring tävlingen som du säger, som man också ska lära sig och vänja sig vid så man har liksom inte tid till att orora sig över de väldigt få minuter man faktiskt gör inne på själva banan..
Hoppas du vågar pröva någon gång jag tror du kommer tycka att det är jätteroligt! :)

Svar: Tack för din kommentar Madde! :) Du har självklart rätt, det är ingen stor grej egentligen. Och jag blir väldigt förbannad på mig själv för att jag hela tiden blir stoppad pga mitt pissiga självförtroende. Det där med träningstävling är en väldigt bra idé som jag också funderat på tidigare, men jag vet inte om det anordnas några i dressyr? Det är ju dressyr jag vill tävla :)Jag får väl ta ett steg i taget helt enkelt och börja med att våga rida för lite olika tränare, bara det är jobbigt tycker jag :p
jolinedanielsson.blogg.se

2013-02-14 / 10:05:34
M W

* "man kan beställa sin bedömningsprotokoll", skulle de stå.

2013-02-14 / 10:08:54
Cissi

Klart du klarar det! Tänk på hur det känns när man har vågat satsat, den där känslan efteråt "fasen, jag gjorde det faktiskt!!"
Jag säger go for it! Och jag tror du klarar de :)) Hejja Hejja!

Svar: Tack för ditt pepp Cissi! :) <3
jolinedanielsson.blogg.se

2013-02-15 / 13:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback