Vårkänslor!

Datum:2013-03-08 / Tid:22:51:54 / Kategori:Hästsnack & bilder
 
Min fining idag ♥

Idag har det varit en sån där alldeles underbar dag med lika underbart väder. En sån dag skulle jag vilja kunna spara i en liten burk, då kan man ta fram den dagen och minnas, dom dagar det inte är lika underbart, när man är lite ledsen och nere. Härligt det vore :) Lika som jag önskar att man hade en kamera inbyggd i ögonen, alltid redo, missar aldrig ett ögonblick. Så fint det vore.
Hur spenderade jag denna underbara dag då? I stallet med min fina hästapålle såklart. Vi tog oss en jättehärlig tur i skogen, lite stolt över mig själv då jag inte gärna rider ut ensam. Är rädd för att stöta på nån av alla dessa läskiga vargar som härjar runt här, eller att det ska hända något. Men ridturen gick fint och några vargar stötte vi inte på. Red en jätte härlig travstig som vi har här, funkar endast på vintern när det är snö, utan snö är det alldeles för stenigt. Men nu är det perfekt och hästarna kan sträcka ut i ett friskt travtempo i flera kilometer. Sjukt härligt! Jag trodde Solero skulle bli trött efter denna turen, med tanke att han inte är fullt i gång. Men icke då. Han är så himla taggad och överglad varenda dag. Visst, han är alltid väldigt glad, men nu är det extra. Det riktigt spritter i kroppen på honom. Vårkänslor? :) Efter denna väldiga travtur trodde jag som sagt att han var trött, men när vi skrittat lite tänkte jag att "ja men vi testar väl dessa galoppfattningarna från skritt som han kunde så fint förra veckan." Jojo. Han pep, hoppade, bockade och studsade fram. Inte ett enda normalt galoppsprång tror jag? Haha, galna, glada hästapålle ♥ Min alldeles egna Sol.
Fick min alldles na, fina sadel idag också. Tjoho! Så imorgon blir det en liten snabb tur till Karlstad för att inhandla nya stigläder, smörjgrejer m.m, lite små detaljer så där. Sen ska sadeln oljas in ordentligt och smörjas innan jag provrider den på söndag :)
 
Nu måste jag sova, håller på och dör trötthetsdöden känns det som. Natti ♥ /en GLAD Joline.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback