Egentillverkat pannband.

Datum:2013-03-19 / Tid:19:25:00 / Kategori:Häst & ryttar utrustning
Ursäkta det kassa mobilfotot.
 
Efter att ha sett några bloggare gjort egna pannband blev jag sugen på att prova jag med. Så jag tog ett gammalt pannband som jag hade och överblivna pärlor från smyckestillverkningen och pysslade ihop ett. Inte svårt alls! Lite pilligt och tålamodskrävande dock, men helt klart värt det :) Jag ska beställa hem lite nya fina pärlor och knåpa ihop några pannband till, ev. sälja några då det verkade finnas intresse för det. Jag har ju tillverkat och sålt smycken förut så varför inte liksom? :)
 

Kommentarer
Linn - www.linnlilja.se

Jag har en idé - skickar till dig på fejjan! ;)

2013-03-20 / 08:56:04
http://wordpress.linnlilja.se
Jossan

Hej!
Jag gjorde mitt första pärlpannband i går och fick blodad tand. Sitter nu och letar efter var jag kan köpa in helt vanliga pannband som jag kan göra om. I panbandet som jag hade igår var det ett snöre insytt som jag kunde ta bort. Det var jättebra för då var lädret utbuktat så att det blev som en kanal att lägga pärlirna i. Vilka pannband använder du? Har du något bra köpställe?
Fin häst du har!
//Jossan

Svar: Jag har bara använt ett gammalt som jag hade liggandes :)
jolinedanielsson.blogg.se

2013-03-30 / 07:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback