Utvärdering vinterridstövel.

Datum:2013-01-28 / Tid:20:17:00 / Kategori:Häst & ryttar utrustning
 
Jag har fått önskemål om att utvärdera dom vinterfodrade ridstövlarna från Hööks som jag fick i julklapp och nu när jag använt dom en del tänkte jag göra det.
Jag tycker att dom ger ett bra stöd för skänkeln trots att dom är stora i vaden åt mig. Jag har inte ridit med dom när det är sådär superkallt utan omkring -8 grader och då tycker jag dom håller värmen fint. Hur dom funkar när det är kallare än så vet jag som sagt inte men jag kan tänka mig att då kanske man blir lite frusen. Det är lite svårt att få plats med tjocka sockor då dom är ganska smala över foten trots att jag har en storlek större än vanligt, men det går om man "knövvlar" lite ;p Fortfarande ganska stela trots några smörjningar men dom måste nog helt enkelt användas några gånger till, har försökt ha dom på mig även efter ridning för att gå in dom och skynda på uppmjukningen.
Sammanfattningsvis tycker jag det är en bra stövel för sitt pris (minns inte exakt nu men omrking 600-700kr) och dessutom är dom väldigt snygga för o va vinterridstövel :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback