Heldag med stallgänget.

Datum:2013-02-28 / Tid:09:58:31 / Kategori:Häst & ryttar utrustning
Igår hade stallgänget en heldag tillsammans i Karlstad med shopping, det var riktigt mysigt och kul att göra något utan hästarna för en gångs skull. Även om huvudsamtalen främst var hästar och butikerna vi besökte innehöll hästsaker.
Först åkte vi till Grums och Mauds Sadelmakeri. Där blev vi väldigt trevligt bemötta och blev bjudna på fika med smörgås och varm choklad/teé. Vivände och vred på varenda liten grej och gick väl iallafall tre varv i butiken. Provsatt sadlar, kläder, klämde och kände. Totalt var vi väl där i nästan två timmar innan vi kände oss nöjda.
Själv tittade jag lääänge på Ariel pannbandet från Glengordon, det är såå fint! Det var väldigt nära att det fick följa med hem men jag avstod. Det är inget jag behöver just nu och eftersom jag har lite dåligt med pengar för tillfället så är det bara onödigt att köpa sånt som inte behövs. Det får bli en annan gång :) Men fint är det!
 
Pannbandet "Ariel" från Glengordon.
 

När vi kände oss nöjda hos Maud åt vi lite lunch på en restaurang i närheten, jättegott. Därefter åkte vi till ÖoB och strosade runt där och i dom andra outlet butikerna intill. Slutligen besökte vi Färjestad Rid & Trav (obligatoriskt). Helt sjukt vad mycke fina (och dyra) grejer det finns. Jag skulle mer än gärna springa runt i kläder från HV Polo, Mountain Horse, Schokemöle m.m. dagligen.
Det blev inga större inköp för mig igår utan lite smått och gott bara. Det enda i hästväg jag köpte var en piké som passar perfekt till en outfit som jag nästan har. Det som fattas är schabraket, önska i födelsedagspresent kanske? Nää, det är jag antagligen för otålig för, fyller ju inte förrän i maj. Ja, vi får se, i första hand ska benskydden från Horze inköpas.
 
 
Cerise piké och lindorna har jag, bara schabraket som fattas.
Från Hööks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback