Hästar och ridning.

Datum:2011-11-30 / Tid:19:07:11 / Kategori:Hästsnack & bilder
Red ju lektion för Jorunn i måndags och det gick superbra! Dock var ridbanan frusen så det blev bara övningar i skritt, men det gör inget för funkar det inte i skritten funkar det inte i någon annan gångart heller. Skritten är ju grunden och den viktigaste gångarten!
Red som sagt på kimblewickbettet och det funkade super även i dressyren! Han suger verkligen tag i bettet, tuggar på det, slickar sig om munnen och det börjar skumma ur munnen direkt på honom. Han tar ett bra stöd i det och jag kan använda mycket små hjälper. Så nu har jag köpt det av Jorunn!
Gjorde mycket böjningar och mjukgörande övelser. Tränade även backning, bl.a backa i ett "L" (kommer från western). Det gick sådär, backning är något vi får träna mer på. Men i det stora hela är jag nöjd.

Igår hade vi stallmöte kl 18.00-20.00 så då fick han vila. Idag har jag varit ledig från jobbet. Blev med Annika till Molkom där hon provade en sadel på en häst hon ska köpa (kommer på lördag!). En mysig vallack importerad från Holland. Efter det åkte vi till stallet och jag passade på att rida medan det var ljust. Övade på det Jorunn visade mig i måndags. Gick sådär. Solero var lite halvslö och både han och jag var lite ofokuserade. För samtidigt kom dom nya människorna som ska hyra in sig i stallet med sin häst, en kallblodsvallack. Superfin.
Blir många nya hästar i stallet nu (två iallafall, haha).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback