Dags att komma igång igen!

Datum:2013-01-07 / Tid:20:23:43 / Kategori:Hästsnack & bilder
Har haft ett uppehåll med ridningen nu ett tag kan man väl säga. Har ridit lite då och då men mest turer i skogen helt utan krav. Har gått promenader och hittat på lite annat med Solero just för att han fått gjort någonting iallafall.
Men nu känner jag att det är dags att komma igång igen. Idag blev det ett pass på ca 30 min på ridbanan, barbacka i bara skritt p.ga det dåliga underlaget men också en bra start. Gjorde mycket böjningar, halter, fram- och bakdelsvändningar, ryggningar, öppnor och lite sånt basic just för att han skulle få komma igång och bli mjuk i kroppen igen. Det var inte svårt att hitta till en fin form utan han mjuknade snabbt och var med på allt med en positiv inställning. Han hade kunnat skritta på lite bättre men jag ville inte pressa honom när underlaget var som det var.
 
Imorgon ska jag till Karlstad hela dagen så då får han stå. På onsdag är det äntligen dags för lektion och det ser jag verkligen fram emot! Sen på torsdag blir vi nog med Jorunn och Ask till ridskolan och rider i ridhuset, det ska också bli super roligt! Då får jag verkligen chansen att låta honom jobba ordentligt. Dock kommer jag inte ha några höga krav då det är första gången som han är där + att han knappt har varit i ett ridhus förut så han kommer nog vara lite virrig och spänd misstänker jag :) Får ta det som det kommer helt enkelt.
 
Nu är några dagar planerade iallafall, det känns skönt! :)
 
 
I somras var vi verkligen igång! Dit ska vi hitta igen och komma ännu längre :)
 

Kommentarer
Wilma

Vad kul att du har kommit igång igen, väldigt fin bild! Har också det schabraket :D

2013-01-17 / 19:56:17
http://ziro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback