Drömmar...

Datum:2013-02-24 / Tid:18:55:41 / Kategori:Hästsnack & bilder
En väldigt stor dröm som jag har är att en dag kunna köpa mig en häst till. Jag drömmer om en häst som är lite större än Solero, runt 160 kanske? En häst som är välriden och utbildad, en läromästare men inte för gammal, runt 12-14 år. En häst som tycker om att träna dressyr och som jag kan lära mig rida på. I dagsläget så måste jag lära Solero samtidigt som jag måste lära mig själv. Inte det mest optimala kan jag tycka, skulle vara skönt att bara behöva lära sig själv. Dessutom tycker inte Solero är det är särskillt kul att traggla runt på ridbanan, han vill helst busa och härja i skogen. Så om jag hade en häst till att i första hand träna på, kunde Solero slippa det och få gå i skogen med bara nåt pass ibland för att bli genomriden ordentligt. Och så kunde jag och Robin rida ut tillsammans, han slipper gå. Tänk vad härligt! :)
När jag köpte Solero fanns inga tankar på att jag ville träna dressyr, det har kommit nu i efterhand. Då var jag nöjd med att rida i skogen, men det är jag inte längre. Nu vill jag träna och utvecklas och jag gör det gärna med Solero, men det hade ju varit trevligt om han också njöt av det och bjöd till lite ;) På banan blir han gärna seg, har svårt att sätta under sig och blir framtung. Men han kan om han vill, men man får ingenting gratis utan man måste verkligen rida för att få honom fin.
Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att sälja Solero, det finns inte i min värld. Så om jag inte kommer kunna köpa mig en häst till i framtiden, får vi fortsätta som vi gör nu, kompromissa och ställa upp för varandra så båda blir glada och nöjda :) Och det fungerar det med så länge vi har varandra ♥
Men drömma kan man ju alltid, och kolla annonser på hastnet, farligt, farligt...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback