Vinterpäls.

Datum:2012-11-12 / Tid:20:23:45 / Kategori:Hästsnack & bilder
 
rangelben @ instagram
 
Mitt hjärta efter ridlektionen för Jorunn i fredags. Visst är han fin i den här outfiten? Boots är ju inte snyggt för fem öre men ett nödvändigt ont i broddtider.
 
För övrigt ser Solero ut som en fluffigt troll med all vinterpäls nu men det är ändå inte så mycket som han brukat få dom andra åren när han gått utan täcke. Han verkar trivas bra med täcke och han är inte alls sådär sur och grinig som han varit dom andra vintrarna, vilket betyder att min lilla "plan" fungerar och därför är det täcke som gäller även i framtiden.
För er som missat det så kan jag berätta att jag upplevt Solero som ja, sur och grining under det halvåret som han har haft vinterpäls. Han har inte varit sig själv över huvudtaget. Därför har han i år fått gått med täcke sedan i höst så att han inte ska få riktigt lika mycke päls som annars då jag misstänkt att det är den som besvärat honom, och det verkar som jag hade rätt :) Jag funderar även på att klippa honom om det skulle behövas, men just nu verkar det gå bra ändå och jag vill helst undvika det eftersom han går på lösdrift och kan behöva lite fluff. Eventuellt att det blir klippning till våren om inte annat så han snabbt blir av med pälsen och slipper plågas :)
 
 

Kommentarer
Hannah

Hihi du skulle se våra pälsbollar, shettisarna och den ena nordis travaren har nästan en decimeter tjock päls på vintern ;P

Svar: Solero har haft nästan lika mycket dom andra vintrarna, huamej! :p
jolinedanielsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback