Så lätt hänt att det går illa...

Datum:2012-02-26 / Tid:15:16:51 / Kategori:Hästsnack & bilder

 

Solerokillen skadde sig lite idag :( ♥

Ridturen började jättebra. Det var såå härligt och han fick sträcka ut ordentligt i både trav och galopp, jag höll inte igen någoting utan drev snarare. Både han och jag njöt. Men så kom vi till ett stort kalhygge som vi skulle gå över, det fanns ingen stig så vi pulsade i snön. Rätt som det var så trampade han ner sig, snubblade och höll på att ramla men återfick balansen. Då upptäckte vi (Robin var med) att han inte ville stödja på vänster bak. Satt av och kollade och såg att han började blöda. Han hade alltså lyckats skära sig på något vis, en sten, gren eller om han råkat trampa sig med broddarna. Fick honom att ta några steg och då märkte han att han kunde gå ordentligt, att det inte var så farligt. Så vi tog oss hem till stallet där jag tvättade noggrant. Såg då att det blivit ett ca 8 cm långt skärsår, inte särskilt djupt som tur va. Men jag fick tvätta och peta i det utan protester så han hade nog inte så ont :) Killen min! ♥ Gör så ont i hjärtat sånt här. Och det syntes på honom hur bekymrad han blev, han blev verkligen ledsen.

Har iallafall bestämt mig för att jag ska införskffa ett par boots och börja använda skydd på honom när jag rider vintertid. Det är så lätt hänt att dom trampar sig med brodden och det kan bli riktigt fula sår av det, så jag vill undvika det så gott det går.

 


En ledsen kille söker tröst hos Robin ♥


Kommentarer
Mamma

Usch va hemskt mommos älskling

2012-02-26 / 16:15:32
Madde

Måste använda skydd när du rider vintertid Joline, alltdi!! Kan få fruktansvärda skador på framkotorna av brodden.. Jag glömde sätta på frambensskydden på Fascib en gång nu under vintern, och såklart trampade han sig! Och då skrittade vi bara.. men då är han jäkligt klantig också! :P haha, men det gick bra som tur va! Såklart kan man inte förhindra att det händer nått i hagen för det är ju lika lätt det, men det är som du säger, det gör ont i hjärtat när dom trampar sig illa när man vet att man kunde ha gjort nått åt det från början.

2012-03-01 / 09:59:49
JOLINE [Hästar - Foto - Personligt]

Svar, MADDE: Ja, jag vet, har haft det i bakhuvudet hela tiden men det har tyvärr aldrig blivit mer än så. Under dom snart 7 åren som jag haft Solero har han inte trampat sig en enda gång så jag har väl helt enkelt trott att det inte händer oss. Men jag fick en wake up call nu, skydden är redan införskaffade och kommer användas dagligen. Vi hade tur i oturen! :)

2012-03-01 / 15:46:07
http://jolinedanielsson.blogg.se/
amanda

Aj aj aj!Jag tycker sund om honom

2012-03-29 / 15:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback