Onsdagens ridlektion.

Datum:2012-08-26 / Tid:12:06:51 / Kategori:Hästsnack & bilder
I onsdags red jag lektion för Jorunn som jag glömt/inte hunnit berätta om. Vädret var väl inte det bästa då det regnade och när det inte regnade var det invasion av knott. Hellre regn än knott säger jag!
Vi startade ganska direkt med öppnor just för att Solero tcker det är grymt jobbigt, så då är det bättre och göra dom först innan han är trött. Men han gillade inte alls idén och gjorde alltför att slippa undan. Tillslut fick jag lura honom in i en öppna från skänkelvikning, det gick hyffsat bra. Detta är något vi måste träna mer på.
Red igenom LC programmet bitvis och det gick helt okej. Sedan skulle vi träna galoppfattningar och då fick jag en spärr i huvudet efter olyckan. Tror det blöta underlaget bidrog till det väldigt mycket + en övertaggad Solero, fick för mig att han skulle gå omkull igen så jag fick panik. Blev alltså inga fler galoppfattningar, jobbade med traven på stora mittvolten istället, minskade volten - ökade volten o.sv.
 
Det är så himla roligt att rida lektion för Jorunn tycker jag, både jag och Solero lär oss så mycket!
 
 
 
Bild från förra lektionen med Jorunn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback