En liten update om våra valpplaner...

Datum:2012-04-11 / Tid:16:02:02 / Kategori:Hundliv

Som ni vet så har vi varit uppskriva hos två olika Berner Sennen uppfödare på "kö-lista" sen i januari. Men ärligt talat har det inte känts riktigt bra, dessutom visste ingen av dom om dom ens skulle få några valpar. Nu vet jag att ena uppfödaren har parat men valparna är inte beräknade förrän i augusti - suck!
Det har känts ganska så hopplöst det här, våran dröm om en Berner. Och eftersom det är en del ras-sjukdomar hos Berner vill man ju ha en seriös och noggrann uppfödare som endast avlar på friska och välmående hundar, vi vill inte bara välja första bästa.
Men så förra veckan kom jag och tänka på en uppfödare jag hade lite mail-kontakt med i vintras när vi först försökte skaffa valp så jag ringde henne. Och gud vad glad jag är att jag gjorde det! Suuuupertrevlig, glad och pratsam, bra bemötande och verkade riktigt seriös. "Jag parar inte bara för att få ett gäng valpar, utan när jag gör det ska det bli bra, riktigt bra!"
Jag fick berätta lite om mig och Robin, hur vi lever, arbete, boende o.sv: "Ja, jag förstår inte varför en Berner inte skulle passa perfekt hos er!" :D Hihi!
Så nu är vi uppsatta på intresselistan hos henne och det känns såå bra! Henne vill jag verkligen ha som uppfödare! Och vet ni? V.18 är det beräknat att hon ska få två valpkullar!! :D Hoppas, hoppas, hoppas det blir en liten haning åt oss, en Lillebror
Jag lovar att jag ska visa er bilder på föräldrarna och så om vi får en valp från någon av dom här kullarna, vill inte göra det än ifall det inte skulle bli någon åt oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback