Uteritt.

Datum:2011-11-27 / Tid:18:24:14 / Kategori:Hästsnack & bilder

Idag red jag ut i skogen tillsammans med Jorunn och hennes medryttare, Emma. Solero var hyperpigg, kunde inte trava normalt utan hoppade, studsade och sprätte fram samtidigt som han varvade detta med några galoppsprång. Knäppskalle

Undra vad han hade gjort om jag släppt honom? Vill jag nog inte ens veta, haha.

 

Testade att rida på kimblewickbett idag, med tyglarna i nedersta hålet. Det funkade superbra! Han trivdes jättebra på det och verkdae nöjd med att jag kunde använda så små, mjuka tygeltag istället för större och lite hårdare tag som jag är tvungen att ta när han rids på ett vanligt tränsbett. Imorgon är det ridlektion för Jorunn som står på schemat efter jobbet så då ska jag testa och se om han trivs med det i dressyren också. Om det funkar så får jag köpa det av Jorunn, det är henne jag lånar det av.


 

Kimblewickbett.

Men det jag rider på är helt rakt, utan den där böjen på mitten.

 

Bild lånad från hooks.se

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback