Dressyrsadel? Ja tack!

Datum:2011-12-30 / Tid:15:22:04 / Kategori:Hästsnack & bilder
Oj oj vad jag slarvar med bloggen, ändå är jag ju ledig nu och allt

I tisdags var det dags för ridlektion för Jorunn igen. Invigde mina ridbyxor jag fick i julklapp som är fleecefodrade. Stor HISS till dom! Ruskigt varma och sköna. Mycket varmare än långkalsonger + ridbyxor. Enda lilla minus med dom är att de blir lite knöliga vid knäna och en bit ner på smalbenet, nästan som det är för mycket tyg eller nåt? Det är inget som stör utan det är bara lite fult, så det är inget som drar ner betyget tycker jag.

Lektionen då? Jo, det gick superbra även den här gången! Både jag och Solero har utvecklats supermycket tycker jag, det är så roligt och märka skillnaden. Vi fick börja lite med "Five easy pieces" och nej, det är inte enkelt. Men kul och nyttigt! Svårt och förklara hur det går till.

Idag har jag provridit Annika's dressyrsadel som hon ska sälja (hehe...) Dock är det syntet, drömmen är ju en i äkta, svart läder men syntet duger åt oss just nu iallafall. Vi är ju ändå inte ute på tävlingar och behöver se snygga ut för den sakens skull. Jag ska provrida den igen för banan hade frusit idag och var stenhård så kunde bara trava några få steg. vill prova den ordentligt i alla gångarter, ett ordentligt ridpass. Men det vi kunde se idag så verkar den ligga bra, utan att klämma och kana åt olika håll. Så jag får väl ta mig ett snack med plånboken antar jag


 

 

 

 

 

Bilder från 11 maj 2009. En dag efter min 18-års dag.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback