Dressyrpass och nytt bett.

Datum:2011-08-17 / Tid:15:09:48 / Kategori:Hästsnack & bilder

Vaknade med den värsta mensvärken någonsin idag, trodde jag skulle dö. Nästan iallafall. Men jag trotsade detta och begav mig till stallet där jag mötte upp Annika. Vi gjorde iordning pållarna och red ett dressyrpass på banan. Provade ett nytt bett på Solero idag, ett ganska smalt två-delat tränsbett. Jag vill gå honom lite känsligare i munnen, har ett väldigt tjockt tvådelat bett annars och jag tycker att jag får vara alldeles för hårdhänt innan jag får något gensvar ifrån honom. Han grejade lite med det nyt bettet men det gick riktigt bra ändå, han verkade gilla det. Ska prova det några gånger till innan jag bestämmer mig för om jag ska köpa ett sånt eller inte, lånar detta nu från Jorunn i stallet :)

För övrigt gick passet ganska bra, han var lite motsträvig i början men jag har ju inte ridit på banan på ett tag så det förstår jag. Med lite lirk så lossnade han tillslut. Måste påminna mig själv om att träna på att flytta bogarna! Han är stenhård nu. Men jag fick igenom det några gånger, åt båda hållen, så jag är nöjd :)

 

Finaste bilden ever på Solero! ♥ Ska lätt beställa en förstoring på denna!

Foto: Caroline Dahlén

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback